måndag 15 december 2014

Murphys lag

Imorse startade inte bilen. Försökte ringa efter hjälp men eftersom telefonnätet låg nere föreföll sig detta inte vara ett alternativ. Då jag äntligen lyckades lokalisera en punkt där jag åtminstone hade en plupp täckning var det ingen som svarade när jag ringde. Sedan försvann täckningen igen. Jag gjorde ytterligare ett försök att starta bilen som inte hade några som helst planer på att lämna sitt varma, gosiga garage. Som tur var hade inernetet iallafall täckning så jag kunde meddela försening. Sedan startade bilen. Jag hamnade bakom ett uppskattningsvis 5 km långt pärlhalsband av extremt långsamtgående fordon. Kom hem. Kokade knäck. Brände mig på handen. Knäcken hamnade mer utanför än innanför formarna. Den blev dessutom stenhård. Plus att det fastnade lite under strumpan.
Är det för tidigt att gå och lägga sig...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar